Οι διαφημίσεις σύντομα θα ξέρουν σε ποιον απευθύνονται 10:28 μ.μ.

Διαφημιστικές οθόνες που αναγνωρίζουν ποιος τις κοιτάει ώστε να του προτείνουν το ανάλογο προϊόν δοκιμάζονται σε εμπορικά κέντρα των ΗΠΑ με την προοπτική να δώσουν νέο νόημα στον όρο «στοχευμένη διαφήμιση».

Οι πειραματικές βιντεοπινακίδες είναι εξοπλισμένες με κάμερες και λογισμικό αναγνώρισης προσώπων το οποίο σαρώνει διαρκώς τους διερχόμενους για να προσδιορίσει το φύλο, την ηλικία, ακόμα και το χρώμα του δέρματός τους.

Η τεχνολογία υπόσχεται να προσφέρει στους διαφημιστές διπλό όφελος: αφενός, να συγκεντρώνει δημογραφικά στοιχεία για το καταναλωτικό κοινό, αφετέρου να εξατομικεύει τα διαφημιστικά μηνύματα ανάλογα με τον παραλήπτη. Για παράδειγμα, η ίδια πινακίδα θα μπορούσε να διαφημίζει ξυραφάκια για τους άνδρες και καλλυντικά για τις γυναίκες, ανάλογα με το ποιον έχει μπροστά της.

Η αξιοπιστία των αλγόριθμων αναγνώρισης προσώπων παραμένει σχετικά χαμηλή στις περισσότερες περιπτώσεις, ωστόσο οι εταιρείες που αναπτύσσουν τη νέα τεχνολογία θεωρούν ότι είναι σχεδόν έτοιμη για εμπορική αξιοποίηση.

Το μεγάλο διαφημιστικό γραφείο Adspace, με έδρα τη Νεά Υόρκη, έχει εγκαταστήσει δοκιμαστικά σε μια σειρά εμπορικών κέντρων τις έξυπνες διαφημιστικές πινακίδες που ανέπτυξε η TruMedia, με έδρα την Τάμπα της Φλόριντα. Προς το παρόν, το σύστημα δεν προσφέρει δυναμική εναλλαγή των διαφημιστικών μηνυμάτων -απλώς συγκεντρώνει στατιστικά στοιχεία για τους διερχόμενους.

Για τους διαφημιζόμενους, αυτά τα δεδομένα έχουν τεράστια οικονομική σημασία, δεδομένου ότι ένα διαφημιστικό βίντεο διάρκειας 15 δευτερολέπτων στο πανεθνικό δίκτυο της Adspace κοστίζει έως και 765.000 δολάρια το μήνα.

Μια ανάλογη τεχνολογία έχει επίσης παρουσιαστεί από τη γαλλική Quividi, η οποία υποστηρίζει ότι το σύστημά της αναγνωρίζει το φύλο των διερχόμενων με ακρίβεια 80 με 90 τοις εκατό.

Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που εξετάζει το λογισμικό της πινακίδας «είναι τα ζυγωματικά, το πάχος των χειλιών και το κενό ανάμεσα στα φρύδια» αναφέρει ο Πάολο Πραντόνι, επιστημονικός διευθυντής της Quividi.

Περισσότερο δύσκολος είναι ο προσδιορισμός της ηλικίας, καθώς τα σημερινά συστήματα μπορούν να αναγνωρίσουν το πολύ τρεις ηλικιακές ομάδες -νέοι, μεσήλικες, ηλικιωμένοι. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να υπολογιστεί αν ο διερχόμενος είναι καυκάσιος, αφροαμερικανός ή ασιάτης.

Όμως ακόμα κι αν η αξιοπιστία του συστήματος δεν φτάσει ποτέ το 100%, η νέα τεχνολογία εκτιμάται ότι έχει το δυναμικό να προσφέρει μεγάλα οικονομικά οφέλη.

Οι εταιρείες σπεύδουν να διαβεβαιώσουν ότι τα συστήματά τους δεν λειτουργούν ως Μεγάλος Αδελφός, καθώς τα δεδομένα που καταγράφονται δεν αποθηκεύονται και δεν υφίστανται μαζική επεξεργασία.Ωστόσο η ενδεχόμενη υλοποίηση μιας τέτοιας τακτικής σε ευρεία κλίμακα ήδη προκαλεί αντιδράσεις από οργανώσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Εκπρόσωποι του Electronic Frontier Foundation και του Center for Democract & Technology έκαναν λόγο για παραβίαση της ιδιωτικότητας και μάλιστα εν αγνοία του καταναλωτικού κοινού.


Πηγή in gr

2 σχόλια:

ΕΥΑΝΔΡΟΣ είπε...

H sybergirl απο την οθόνη τηλεόρασης στην εισοδο του καταστήματος :" Καλημέρα κ. Ver@. Σήμερα είναι μια θαυμάσια ημέρα και πράξατε σωστά που δεν ήρθατε με το OPEL GT (ΝΚ 21233)αυτοκίνητό σας ώστε να απολαύσετε τον καιρό. Το παπούτσι σας μας ενημέρωσε ότι έχει φθαρεί. Μπορείτε να επισκευτείτε το τμήμα υποδημάτων για την αγορά ενός καινούργιου ζευγαριού. Γνωρίζεται την διαδικασία. Το μόνο που χρειάζεται για την χρέωσή σας είναι να περάσετε απο τον scanner το χέρι σας με το εμφυτεμένο τσιπάκι. Να έχετε καλή ημέρα και δημιουργική, στην εργασία σας στην Ε.Π.Κ.Α εταιρεία που δουλεύετε".

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

KAΛΟ ΜΗΝΑ.ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΟΙ ΟΙΕΓΚΕΦΑΛΟΙ ΤΩΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΤΟΥΣ ΟΦΕΛΟΣ.ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΠΟΥ ΟΛΟ ΑΥΤΟ.

Δημοσίευση σχολίου